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Artist

moise gianna

milan 1961

Gianna Moise I was born in Milan, where I still live. I’m married and have three kids, as well as four dogs. I am Jewish. My father was Greek, whilst my mother was Italian. During the Nazi persecution against Jewish people she was forced to flee and find refuge in different countries, such as France where she was granted to study until university. I studied Chemical Engineering at the Politecnico in Milan My art is solely a representation of my perspective on the world. A perspective and insight into my way of thinking and living. My daily day life consists in praying, practicing yoga and loving my family and my dogs. This led to the recurrent themes in my art work to be: nature and the various symbologies to it, the shape of hearts and images of prayers. Following my degree, I worked and studied in the fashion sector, mainly concentrating in the design of underwear, at the Maragoni institute. Later I also attended Brera’s evening art school. The first painting I did was solely out of spontaneity. The latter feeling led to a heart, consisting in the simple squeezing of oil coloured tube, on a 30 x 30 canvas. This experience led to a long period of time, where I developed and played around with this specific technique. The peculiarity of these paintings is the three-dimensionality they behold. This is thanks to the fact that their colour is emphasised by looking at it in various directions. This allows and gives the artwork a different light, where one might describe it as more intense characterised by a pasty and bright colour. With the same aforementioned technique, I realized a series of paintings with a cardboard base, characterised with resins, acrylic and gold. This, once more, gave me the opportunity to further develop the three-dimensionality of my paintings. The reason being is that, in the case at hand, there are various pores in the cardboard which associate it with this three-dimensionality, as it resembles beehives. Fish, flies and dragonflies are synonymous with archetypes, as they do not emit sounds. They manage to move around 360° and have the ability to easily adapt to their surrounding environment without any difficulty. We should all consider them as an example, they manage to continue live as seamless as possible, without them being influenced by judgements or criticism, which throughout our daily life tend to evoke a sense of confusion in us. In prayers, a recurrent and important characteristic is the energy created by the action of bringing our hands together. Brining the female and male part, yin and yang together at peace. When we pray we enter a moment of concentration and meditation, which gives us energy and will to face our daily life. Sono nata a Milano, sposata con tre figli e abbiamo quattro cani. La mia religione è ebraica, mio padre è greco, mentre mia madre è italiana; durante le persecuzioni razziali lei è stata costretta a fuggire in diversi paesi tra cui la Francia dove ha terminato i suoi studi. Io vivo da sempre a Milano e ho studiato Ingegneria Chimica al Politecnico di Milano. La mia arte non è altro che una rappresentazione del mio modo di vivere e pensare. Pratico infatti yoga, prego e amo gli animali; i miei temi sono quindi principalmente la natura e la sua simbologia, la forma del cuore e immagini di preghiere. Dopo la laurea ho lavorato e studiato stilismo di underwear presso la Marangoni e poi ho frequentato la scuola d’arte serale copia dal vero presso Brera. Il primo quadro che ho fatto di getto è stato un cuore realizzato con spremitura di un tubetto di colore ad olio su una tela 30 per 30. Dopo questa prima esperienza c’è stato un lungo periodo in cui mi sono concentrata su questa tecnica specifica. La particolarità di questi quadri è la tridimensionalità con cui il colore viene evidenziato da più direzioni, donando all’opera una luce più intensa con il colore pastoso e vivo. Con la stessa tecnica della spremitura ho realizzato una serie di opere dove la base è del cartone trattato con resine ed acrilico e oro in modo da avere una tridimensionalità ancora più spiccata poiché oltre che essere tridimensionale ci sono dei fori che danno anche la tridimensionalità verso il basso simile alle arnie delle api. Gli archetipi sono pesci mosche e libellule perché non emettono suoni, si muovono a 360° gradi e si adattano all’ambiente in cui vivono senza problemi. Dovremmo prendere esempio da loro perché viviamo in un mondo dove le critiche i commenti e le informazioni creano alla fine una confusione e poca sostanzialità. Un’altra tematica sono le preghiere, l’energia del gesto, di unire le mani, la parte maschile e femminile, yin e yang, un momento di raccoglimento e di meditazione che da energia e carica per affrontare la quotidianità. Gianna Moise nata a Milano vive e lavora a Milano email: giannamoisearte@gmail.com tel: +39 335.6126323 site: www.giannamoise.com

Full Bio
Title

CUORE ROSSO

Price

1,500.00

ArtID 5,000.00

Dimensions

60 (H) x 50 (W) 5 (z) cm

Year

2009

Technique

OIL ON CANVAS, TREATED WITH RESINS AND ACRYLIC

CUORE ROSSO HTTP://WWW.GIANNAMOISE.COM/PITTURA2009.HTML 2009 | 50CM X 60CM - OIL ON CANVAS, TREATED WITH RESINS AND ACRYLIC GIANNA MOISE HA SCELTO LA VITA E LA NATURA. LE SUE OPERE SONO LETTERALMENTE PREGNE DI COLORE. ANZI SONO UN CAOS DANZANTE DI TONI E CROMIE, CHE SI AFFASTELLANO SU CURIOSE SUPERFICI DI CARTONE TRAFORATO O DI PLEXIGLAS O DI TELA. LA SENSIBILITÀ DI GIANNA MOISE È INFATTI, IMPRONTATA ALLA MULTIFORME SENSIBILITÀ BAROCCA, EPPURE I SUOI SOGGETTI SONO SEMPLICI, RICORSIVI, IMMEDIATI. L’ARTISTA DIPINGE PREVALENTEMENTE MOSCHE, LIBELLULE, PESCI, FIORI, CUORI, MANDORLI FIORITI CON UNA VENA SPERIMENTALE CHE LA PORTA A USARE QUALSIASI MATERIALE SI TROVI A PORTATA DI MANO. GIANNA MOISE ASSECONDA LA NATURA DEI MATERIALI, PIEGANDO IL PROPRIO MODUS OPERANDI ALLE NECESSITÀ DEL CASO. QUANDO DIPINGE SUL CARTONE TRAFORATO, USA COLORI CHE POSSANO RIEMPIERE IL LARGO RETICOLO DI FORI CHE NE COMPONGONO LA TRAMA. SE USA IL PLEXIGLAS ABBINATO ALLA TELA, È ATTENTA A ESALTARNE LE VIRTÙ DI TRASPARENZA E LUCENTEZZA. IN SOSTANZA, NELLA RICERCA DELL’ARTISTA OGNI MATERIALE E OGNI TECNICA SI PIEGANO ALLE ESIGENZE DI UNO SPERIMENTALISMO DOLCE, LA CUI ORIGINE RISIEDE FORSE IN UN ATTEGGIAMENTO DI ORIENTALE CONDISCENDENZA VERSO L’INTIMA ESSENZA DI TUTTE LE COSE. GIANNA MOISE È UNA CREATRICE NATURALE. NON È UN CASO CHE PROPRIO LA NATURA, CON LE SUE FORME, SIA ANCHE LA PRINCIPALE FONTE D’INSPIRAZIONE DELL’ARTISTA ED È IL RIFLESSO DI UNA PARTICOLARE SENSIBILITÀ COGNITIVA. DA ABSTRACT DI “MORE IS MORE” DI IVAN QUARONI GIANNA MOISE HAS CHOSEN LIFE AND NATURE. HER WORKS ARE LITERALLY FULL OF COLOR. INDEED, THEY ARE A DANCING CHAOS OF TONES AND COLORS, WHICH PILE UP ON CURIOUS SURFACES OF PERFORATED CARDBOARD OR PLEXIGLAS OR CANVAS. GIANNA MOISE'S SENSITIVITY IS IN FACT BASED ON THE MULTIFORM BAROQUE SENSITIVITY, YET HER SUBJECTS ARE SIMPLE, RECURSIVE, IMMEDIATE. THE ARTIST MAINLY PAINTS FLIES, DRAGONFLIES, FISH, FLOWERS, HEARTS, FLOWERING ALMOND TREES WITH AN EXPERIMENTAL VEIN THAT LEADS HER TO USE WHATEVER MATERIAL IS WITHIN REACH. GIANNA MOISE FOLLOWS THE NATURE OF THE MATERIALS, BENDING HER OWN MODUS OPERANDI TO THE NEEDS OF THE CASE. WHEN SHE PAINTS ON THE PERFORATED CARDBOARD, SHE USES COLORS THAT CAN FILL THE WIDE GRID OF HOLES THAT MAKE UP THE TEXTURE. IF SHE USES PLEXIGLAS COMBINED WITH CANVAS, SHE IS CAREFUL TO ENHANCE ITS VIRTUES OF TRANSPARENCY AND SHINE. BASICALLY, IN THE ARTIST'S RESEARCH EVERY MATERIAL AND EVERY TECHNIQUE BEND TO THE NEEDS OF A SWEET EXPERIMENTALISM, WHOSE ORIGIN PERHAPS LIES IN AN ATTITUDE OF ORIENTAL CONDESCENSION TOWARDS THE INTIMATE ESSENCE OF ALL THINGS. GIANNA MOISE IS A NATURAL CREATOR. IT IS NO COINCIDENCE THAT NATURE, WITH ITS FORMS, IS ALSO THE MAIN SOURCE OF INSPIRATION FOR THE ARTIST AND IS THE REFLECTION OF A PARTICULAR COGNITIVE SENSITIVITY. ABSTRACT FROM “MORE IS MORE” DI IVAN QUARONI

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AUTHOR AUTHENTICATION, AUTENTICA AUTORE, GIANNA MOISE, GIANNA MOISE ART

DESCRIPTION, GIANNA MOISE, GIANNA MOISE ART, HEART TO HEART

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